درمان قوز ستون فقرات

درمان قوز ستون فقرات

بسیاری از افراد عادت دارند در حالت خمیده بایستند ،اینگونه افراد باید بدانند که این حالت موجب تغییر شکل انحنا های طبیعی ستون فقرات شده ،فتق دیسک ،آرتروز کمر ، بد شکلی گردن و درد های شدید گردن و شانه ها را به وجود خواهد آورد و اثرات نامطلوب و جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت .
دکتر کریمی پور در بهترین مرکز فیزیوتراپی توصیه می کنند ،از خمیده ایستادن و خم کردن سرو گردن به سمت جلو به شدت بپرهیزید . شانه ها را کاملا باز و قامت خود را استوار و شاداب نگه دارید . این حالت ها نه تنها اعتماد به نفس را در شما افزایش خواهد داد ،بلکه به سلامتی بیشتر ستون فقرات شما نیز کمک بزرگی خواهد نمود .

درمان قوز ستون فقرات

درمان قوز ستون فقرات

درمان قوز پشت با فیزیوتراپی

نقش فیزیوتراپیست این است که تراز و تعادل را در فرد به وجود آورد . گاهی آنچنان قوز شدید است که نیاز به جراحی دارد در این موارد توصیه می شود بعد از جراحی با کمک فیزیوتراپی فرد شرایط جسمانی خود را روبه بهبود ببرد .
گاهی نیز قبل از اقدام به جراحی پزشک توصیه به انجام فیزیوتراپی می کند ،فیزیوتراپی نقش اساسی در کنترل درد ، بهبود عملکرد عضلات و نهایت درمان دارد .

خمیده نگه داشتن سر

خمیده نگهداشتن سر ، که عادتی بسیار شایع در سنین مختلف می باشد ،می تواند مشکلات جدی برای دیسک ها و سلامت کل ستون فقرات پدید آورد .
استفاده از کامپیوتر هر روز بیشتر از گذشته رواج می یابد . ولی در این میان جایگاه یادگیری و آموزش نحوه ی استفاده از این دستگاه های بسیار شگفت انگیز به فراموشی سپرده شده است .
شاید بتوان لپ تاپ ها را از معجزات قرن بنامیم ، چرا که این وسایل ظریف ، قابلیت های بسیار زیادی داشته و در همه جا با بهترین و بالاترین توان ،قابل استفاده اند . به همان اندازه که استفاده از کامپیوتر می تواند پیشرفت ما را رقم بزند ، نا آگاهی از بهداشت استفاده از آن ها و بی توجهی به اصول مراقبت های صحیح از بدن در طول مدت استفاده می تواند ما را به سمت درد و ناراحتی و عذاب پیش ببرد .

در مرکز فیزیوتراپی در غرب تهران جلسه اول فیزیوتراپی که به منظور مشاوره انجام می شود رایگان است ،شما می توانید جهت مشاوره و تماس با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :
021-44965811 – 021-44965819

طرز صحیح نشستن

• بهتر است ضخامت تشک صندلی در حدود 4 تا 5 سانتی متر باشد و رویه آن از جنسی باشد که اصطلاحا بتواند تنفس کند و لبه جلویی صندلی گرد و لبه بیرونی آن نرم باشد .
• پشتی صندلی با تشک آن زاویه بین 95 تا 110 درجه داشته باشد . عرض پشتی صندلی باید حداقل 32 تا 36 سانتی متر باشد . ارتفاع پشتی صندلی نیز بین 50 تا 82 سانتی متر توصیه می شود .
• صندلی باید در قسمت قرار گرفتن گودی کمر در ارتفاع 15 تا 20 سانتی متر از پایین ، دارای یک قوس محدب و در قسمت پشت دارای یک قوس مقعر باشد .
• صندلی های مورد استفاده در کار با رایانه بهتر است دسته دار بوده و دسته ان با ارتفاع میز کار ، در یک سطح باشد . همچنین دارای 5 چرخ بوده و چرخان باشد .
• شیب کف صندلی 5 تا 15 درجه تمایل به جلو و 5 درجه تمایل به عقب را امکان پذیر سازد .
با رعایت این نکات شما می توانید از قوز کمر و اختلال در ناحیه ستون فقرات خود جلوگیری کنید

فیزیوتراپی خوب در غرب تهران

 

برچسب گذاری توسط ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دو =